Foreningsaktiviteter.

Foreningens aktiviteter foregår primært i vinterhalvåret, mellem 1. september og 1. maj, indendørs i vore klublokaler og i sommerhalvåret, mellem 1. maj og 1. september, udendørs på Hanebjerg Skyttecenter.

Men sommerens skydning på Hanebjerg omfatter kun pistolskydning, da riffelskydning for voksne, samt børn og unge, er lukket ned. Med tilstrækkelig tilslutning har vi også mulighed for at åbne op for riffelskydning.

I vinterperioden er den indendørs skydning i kælderen fordelt således:

Mandag aften  fra kl. 19 er der riffelskydning for børn og unge. Der skydes med kaliber .22 rifler (Salonrifler). Ammunition, lån af foreningsvåben, skiver og vejledning er inkluderet i de unges kontingent.

Tirsdag aften fra kl. 19 er der riffelskydning for voksne. Der skydes med kaliber .22 rifler. Skytterne kan låne foreningsvåben, men ammunitionen skal købes separat.

Onsdag aften fra kl. 19 er der pistolskydning for voksne. Der kan skydes med kaliber .22 pistoler(revolvere) og op til .357 magnum kappeklædt ammunition. Pistolskydningen kræver, at skytterne forinden har  gennemgået et obligatorisk introkursus i sikkerhed og våbenhåndtering. Ønsker skytterne at skyde med grovvåben (større end kaliber .22), kræves medlemskab og yderligere en bestået prøve med kaliber .22 våben. Herefter kan skytterne også her låne foreningsvåben, men ammunitionen skal købes separat.

Torsdag, fredag og i weekenderne kan der være andre aktiviteter i kælderen, møder, sammenkomster, planlagte skydninger m.v.

Et medlemskab af en skytteforening, hvor man ønsker at skyde med foreningsvåben, kræver politigodkendelse for alle over 15 år.