Coronatiden i april 2021

26-03-2021

Foreningslivet har det ikke så let i disse tider, hvilket også afspejler sig hos os. Men vi må følge myndighederne og Kulturhusets regler.

Hele Kulturhuset er helt lukket ned, hvilket vi må rette os efter.

I øjeblikket ser det ud til, at Kulturhuset åbner i forskellige faser frem mod den 21. maj. Så vidt jeg kan se, så kan der jfr. myndighederne fra den 21. april åbnes op for indendørs idræt i 'organiseret regi' for børn og unge under 18 år. UDEN Coronapas og forsamling op til 25 personer inkl. nødvendige trænere. Der ud over åbnes der op for personer over 70 år MED coronapas eller en maks 72 timer gammel negativ test, og maksimalt 10 personer inkl. trænere.

Fra 6. maj åbnes jfr. myndighederne for indendørs idræt for voksne over 18 år. - med coronapas. Nærmere retningslinjer kommer.

Fra 21. maj skulle der så blive åbnet for resten - med coronapas. Men det kan sagtens nå at blive ændret inden da.

Kulturhusets krisestab arbejder målrettet på ens retningslinjer over hele kommunen og håber at kunne komme med brugbare retningslinjer i løbet af kort tid. Så det håber vi på. Indtil videre må vi have tålmodighed ldit endnu, ihverfald dem mellem 18 år og 70 år.

Vi har sidst i 2020 indtil der blev helt lukket ned, haft en kraftig sortering af medlemmernes adgang til lokaliteterne og derfor er der i vores Facebook profil lavet en tilmeldingsliste til klubaftnerner, så medlemmerne kan tilmelde sig til kl. 19-20, 20-21 eller 21-22. Denne sortering kan sagtens fortsat være aktuel i de første måneder efter en langsom åbning i 2021 også, afhængig af myndighedernes udmeldinger. Men vi undgår nok ikke et Coronapas.

Det er kun medlemmer, som har adgang til vores lukkede Facebook gruppe og de skal 'lukkes ind' af vores kasserer, Kim.

Der er ved indgangen i kælderen sprit til hænderne og der er maskekrav under bevægelse i opholdslokalerne. Det bedes I venligst respektere.

Den sociale hygge er skåret ned til et minimum, køkkenet er delvis lukket ned, bordfodbold og billard er lukket ned, så skytterne kan komme, skyde og gå igen. Ikke sjovt, men nødvendigt. Vi kan kun håbe på, at vi snart har normale tilstande igen.

Vi har jo Hanebjerg hver onsdag aften hele året. Der skal blot være en Skydeleder med nøgle til stede hver gang. Men desværre er det i øjeblikket kun for medlemmer med egne våben og ammunition indtil vi officielt åbner op for sommersæsonen i maj måned.